Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

Telliskivi 56
6733 965  ∕  5330 3390

info@kultuur.ee

Tallinna Rahvaülikool

Usume elukestvasse õppesse. Pakume teoreetilisi ja praktilisi kursusi erinevates eluvaldkondades.

Kontakt Liitu uudiskirjaga

Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

Telliskivi 56
6733 965  ∕  5330 3390

info@kultuur.ee

Kontakt

Liitu uudiskirjaga

Kõik kursused

Keha ja vaim tasakaalu Alexanderi tehnikaga

Meil kõigil on kehahoiaku- ja liikumismustrid, mis väljendavad meie sees toimuvat, mida mõtleme ning tunneme. Inimene on üks tervik ning see, kuidas me oma keha ja häält kasutame, ütleb meie kohta rohkem kui tuhat sõna. F.M. Alexander on öelnud: “Asjadest, mille olemasolust me teadlikud ei ole, on kõige raskem lahti saada”. Saades oma kehast ja liikumisest teadlikumaks, hakkame nägema seoseid mõtete, emotsioonide, keha- ja häälekasutuse vahel ning saame soovi korral neid harjumusi muuta. Alexanderi tehnika kursus toobki Sinuni tehnika, mis aitab tuvastada ja ennetada kahjulikke liigutus- ja mõttemustreid, samuti aitab Alexanderi tehnika soorituse languse ning tasakaalu-ja koordinatsiooniprobleemide korral.

Milliste probleemide puhul võib Alexanderi tehnikast abi olla:

  • ärevus (ka esinemis- või sotsiaalne ärevus) ja stress;
  • lihaspinged ja krooniline valu;
  • hääle-ja hingamisprobleemid;
  • keskendumisraskused;
  • tasakaalu ja koordinatsiooniprobleemid.

Alexanderi tehnikas on muutuse loomiseks 2 mentaalset tööriista: inhibitsioon ja tähelepanu suunamine kehas. Inhibitsioon on peatumine enne tegutsemist või reageerimist, mille ajal on võimalik ära hoida automaatne reaktsioon või harjumus. Teoorias lihtsa, kuid praktikas üsna keerulise protsessi sisu võtab lihtsalt kokku Viktor Frankl, keda tsiteerib tänasel päeval pea iga psühholoogia ja enesearengu raamat. Frankl on öelnud:”Stiimuli ja reageerimise vahel on ruum. Selles ruumis on võimalus valida oma reaktsioon. Meie reageeringus peitub võimalus arenguks ja vabaduseks.

F.M. Alexander kirjutas, kuidas kõik sisemised protsessid muutuvad nähtavaks lihaspingete näol. Näiteks kogedes võitle-põgene-tardu reaktsiooni laval esinedes või ka lihtsalt sotsiaalses olukorras, võime märgata, kuidas kogu meie keha läheb pingeseisundisse, raske on hingata ning selgelt mõelda. Konkreetsete juhtmõtete ehk suundade abil (nt: kael vaba, selg pikeneb-laieneb, keharaskus jalataldadest läbi jne) luuakse maandatud, vaba ja avatud kehahoiak ning optimaalne lihastoonus, mis aitab sisemisi mõtte- ja emotsionaalseid protsesse paremini jälgida ja reguleerida.

Oskus stressireaktsiooniga silmitsi seistes peatuda ja tuua end teadlikult füüsiliselt ja vaimselt taskaaaluasendi poole on oluline nii sportlasele, muusikule, kõnepidajale kui ka nn tavanimesele. Just selline eneseregulatsiooni oskus võib ära hoida sportlase-muusiku ülekoormusvigastuse ja kontoris istumisest tingitud üleliigsed lihaspinged, samuti vaimse läbipõlemise ning ebaõnnestumise võistlusel või esinemisel.

Millised muutused toimuvad, kui tehnikat igapäevaselt praktiseerida:

  • areneb kehateadlikkus, asenditaju ja võime olla tegevustes kohal;
  • suureneb toimetulek stressi ja ärevusega;
  • kehahoiak ja liikumine muutub loomulikuks, koordineerituks ja enesekindlaks;
  • paraneb häälekasutus, hingamine ja eneseväljendus;
  • vähenevad lihaspinged, valu ja ebamugavustunne.

Alexanderi tehnika kursus koosneb:

  • Sissejuhatav loeng: “Mis on Alexanderi tehnika?”
  • Praktiline osa:
    • kehateadlikkust, ruumi- ja asenditaju arendavad lihtsad igapäevased tegevused, mis
      annavad võimaluse märgata harjumuseks saanud kehahoiakut, liikumis-ja mõttemustreid
      ja häälekasutust. Harjumuste teadlik ümberkujundamine Alexanderi tehnika abil;
    • aktiivne puhkeasend, mis rahustab närvisüsteemi ning aitab üleliigsetel lihaspingetel
      vabaneda. Seda on lihtne ka hiljem kodus iseseisvalt praktiktiseerida,et tulla paremini
      toime nii vaimsete kui füüsiliste pingetega;
    • soovi korral saab end päeva lõpus esinemissituatsioonis proovile panna (nt lugeda
      luuletust vms). See annab võimaluse turvalises ja hinnanguvabas õhkkonnas proovida
      Alexanderi tehnika abil jääda maandatuks ja rahulikuks ühes kõige rohkem ärevust
      tekitavas olukorras- avalikul esinemisel;
  • iga kursusel osaleja saab lisaks loengule ja grupi töötubadele ka 30-min individuaaltunni.
  • kursuse ajakava

Kursusele tulles palun pane selga soojad ja mugavad vabaaja riided, milles tunned end hästi ka pikali matil lamades ning kergemaid liikumisi tehes.

 

Õppekavarühm – Traditsiooniline ja täiendav meditsiin ning teraapia
Tutvu õppekorralduse alustega

Alexanderi tehnika kursus sobib Sulle kui soovid võtta aega iseendale, et leida parem kontakt oma kehaga.

Foto: Liina Notta

 

Õpilaste kogemus:

“Alustasin AT õppimist ennekõike seoses oma häälealase treeninguga. Mõeldes häälest kui keha jätkust, on kehaga tegelemine häälearendamisel vältimatu. Mõeldes keha, ei pea silmas üksnes füüsilist keha, figuuri. AT tegeleb ka keha nähtamatu osaga ning ka inimpsüühikaga, sest on ju keha ja vaim omavahel lahutamatus seoses. Minu jaoks on AT loonud uut moodi silla enda kehaga kontakti saavutamiseks ja seda ennekõike läbi tähelepanu. Töötades peamiselt kujutluspiltidega, avardub kehataju- ja tunnetus ning igapäevane kehakasutus muutub seeläbi ka täpsemaks, ergonoomilisemaks ja teadlikumaks. Pärast AT tunde ei saa enam samamoodi nagu musterlik harjumus lubas, istuda, astuda, sest teadlikkus sellest, mis on minu kehale parem, loob soovi liikuda aina edasi ja anda endale, oma kehale ja vaimule võimalus avardumiseks ja seeläbi ka iseenda paremini tundmiseks ja rahuloluks.” Linda, 30

Aeg

25.- 26. september 2021
loengud-praktikumid
laupäeval kell 12-17
pühapäeval kell 11-14
individuaaltund 30 min kokkuleppel

Maht

10 tundi

Hind

90 eurot

Koolitusjuht

Katri-Evelin Kont

5887 7165

katrievelin.kont@kultuur.ee