Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

info@kultuur.ee

Tallinna Rahvaülikool

Usume elukestvasse õppesse. Pakume teoreetilisi ja praktilisi kursusi erinevates eluvaldkondades.

Kontakt Liitu uudiskirjaga

Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

info@kultuur.ee

Kontakt

Liitu uudiskirjaga

Kõik kursused

Meeleteadlik liikumine (mindful movement). Sissejuhatus

Mindfulness´i on eesti keelde tõlgitud kui meeleteadlikkus, teadvelolek, ärksus ning kohalolek siin ja praegu. Kõik need sõnad on õiged ja annavad edasi selle mõiste ja praktika sisu. Mindfulness´i tähendusele viitavad ka väljendid ja metafoorid nagu pausinupule vajutamine, restart´i tegemine, lainel surfamine, kontakti loomine, uudishimu jt.

Kursuse eesmärgiks on tutvuda meeleteadlikkuse ehk teadveloleku (mindfulness´i) teooria ja praktikatega ning õppida kasutama tähelepanu juhtimise ja eneseregulatsiooni tehnikaid.
Kursus toetab osalejate valmisolekut kasutada meditatsiooniharjutusi igapäevases elus, et suurendada oma võimet olla kohal siin ja praegu.

·         Tutvume mindfulness´i teooriaga (Kabat-Zinn, 2005; Seema, 2014 jt).
·         Praktiseerimine erinevaid meditatsiooniharjutusi istudes, seistes, kõndides, lamades, erinevate liikumisharjutuste ajal ning üksteist kuulates.
·         Teadvustame ja mõtestame oma tähelepanu liikumist ajas, ruumis ning enda meeles ning saame teadlikuks kursusekaaslaste kogemustest.
·         Saame teadlikuks oma väärtustest ja eesmärkidest ja leiame motivatsiooni nendest lähtuvaks toimimiseks igapäevases elus.

Meeleteadliku liikumise grupis (mindful movement) praktiseerime oma meeles toimuva teadvustamist – see tähendab hetk hetke järel oma tähelepanu viimist siin ja praegu toimuvale, olles seejuures avatud ja aktsepteeriv enda kogemuse suhtes. Meeleteadliku liikumise praktika tähendab mõõdukat vaimset ja füüsilist pingutust, mille tulemusel saab tekkida meeles suurem selgus ning kehas lõõgastus. Antud kursus sobib neile, kes lisaks mõnusale füüsilisele koormusele soovivad ka oma meelt treenida, tähelepanuvõimet parandada ja eneseteadlikkust suurendada. Kursuselt saab teadmisi, oskusi ja hoiakuid, mida julgustatakse kasutama oma igapäevaelus.

Teemad:
1. Meeleteadlikkuse ehk teadveloleku (mindfulness´i) ajalugu ja tänapäev. Meditatsioonide liigid. Meditatsiooniharjutuste praktiseerimise kasud ja ohud.
2. Mindfulness ja ajaperspektiiv. Automaatpiloot.
3. Kõne ja teadlikkuse areng, mälu, tähelepanu, tahe.

Osalejatel palun kaasa võtta joogaharjutuste sooritamiseks sobivad riided (retuusid või dressipüksid) ja sokid või võimlemissussid. Soovitav on kaasa võtta ka fliistekk või soojem kampsun, kuna iga tunni lõpus praktiseerime lõdvestusharjutusi, mille käigus võib kehatemperatuur langeda.

Soovi korral võib kaasa võtta ka kirjutusvahendid.

Kursuse läbinu teab, mida tähendab mindfulness kui konstrukt ja praktika.
Oskab sooritada lihtsamaid mindfulness-tüüpi meditatsiooniharjutusi.
Oskab jälgida ja suunata oma tähelepanu liikumist ajas ja ruumis ning enda meeles.

Sissejuhatava kursuse läbinud on oodatud jätkama 8-st kohtumisest koosneval põhikursusel.

Kursuste korraldusega tutvu lähemalt siin

Aeg

kolmapäeviti kell 17-19
16. - 30. jaanuar 2019

Maht

8 tundi

Hind

48 €

Asukoht

Vene tn 6
II korrus

Registreeru

Meeleteadlik liikumine (mindful movement). Sissejuhatus

  • Maksja andmed

    Täita kui maksja erineb osalejast
  • Pärast registreerimislehe täitmist ja saatmist väljastab Tallinna Linnakantselei Teile arve e-posti teel õppetasu maksmiseks, mis ühtlasi kinnitab ka Teie registreerumist kursusele.

  • Kohtumiseni Tallinna Rahvaülikoolis