Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

Telliskivi 56
6733 965  ∕  5330 3390

info@kultuur.ee

Tallinna Rahvaülikool

Usume elukestvasse õppesse. Pakume teoreetilisi ja praktilisi kursusi erinevates eluvaldkondades.

Kontakt Liitu uudiskirjaga

Estonia pst 5a
630 6508  ∕  5690 1707

Vene tn 6
644 1149  ∕  5887 7165

Telliskivi 56
6733 965  ∕  5330 3390

info@kultuur.ee

Kontakt

Liitu uudiskirjaga

Kõik kursused

Idamaised taimetoidud

Siin koolitusel õpitakse valmistama lihtsaid ja kiiresti valmivaid idamaiseid toite lillkapsast, läätsedest ja mangost, ning teadvustama, kuidas toitu vähem raisata (nn zerowaste’i põhimõte).

Koolitusel on menüüs:

  • lillkapsariis – tegelikult on selles sõnas riis jutumärkides, sest riisi see roog ei sisalda. Tegemist on lillkapsaga, mis riivitakse ning seejärel praetakse ja maitsestatakse. Antud roog on kiudaineterikas, süsivesikutevaene ja täistaimne;
  • terav kleepuv lillkapsas – tegemist on aurutatud lillkapsaõisikutega, mille juurde valmistame purustatud köögiviljadest kastme. Maitsestamiseks kasutame paprikapulbrit, küüslauku, riisiäädikat, seesamiseemneid jm. Antud retsepti järgi võib valmistada ka teisi köögivilju (suvikõrvitsat, baklažaani);
  • terav läätsesupp – kuna läätsed on kõrge valgusisaldusega ja heaks asendamatute aminohapete allikaks, siis võiks läätsedest ning ka teistest kaunviljadest valmistatud road igapäevaselt meie söögilaual olla. Tegemist on lihtsalt ja kergesti valmiva supiga. Lisades supile tšillit, saame mõnusalt vürtsise supi jahedate ja rõskete õhtute söögilauale;
  • aasiapärane külmkapitühjendussalat – selle salati valmistamise juures räägime ka zerowaste’i ehk nullkulu toitumisest: kuidas toitu mitte raisata ning mida maitsvat näiteks külmkapis olevatest üksikutest köögiviljadest valmistada;
  • stiky rice – traditsiooniline Kagu- ja Lõuna-Aasia magustoit, mida valmistatakse kleepuvast riisist, värskest mangost ja kookospiimast. Idamaades kutsutakse mangot “puuviljade kuningaks”, kuna selles on rikkalikult kiudaineid ning muidki kasulikke toitaineid. Kookos võib olla abiks veresuhkru alandamisel ning selles leidub ka mitmeid mineraalaineid, näiteks seleeni, rauda, tsinki ja magneesiumi.

 Koolituse läbinu:

  • teab lillkapsa, läätsede, mango ja kooskose kasulikke omadusi;
  • teab, mida tähendab mõiste zerowaste;
  • oskab planeerida enda toidulauda veidi rohkem nullkulu elustiilist lähtudes;
  • oskab kasutada maitsetaimi ja maitseaineid, et lisada söögilauale idamaist mekki.

Kui võimalik, siis palun osalejatel kaasa võtta isiklik põll. Nii vähendame koolituse järgselt põllede pesemist, säästes sellega vett ja loodust. Aitäh!

Õppekavarühm – Koduteenindus
Tutvu õppekorralduse alustega

Foto: Jaan Heinmaa

Aeg

kolmapäev
09. märts 2022
kell 17.30-20.30

Maht

4 tundi

Hind

40 eurot

Koolitusjuht

Merike Harvo

5690 1707

merike.harvo@kultuur.ee